ns

Zapisz się do newslettera

i bądź na bieżąco z ekscytującymi produktami Medere

Black Weekend w Medere -20% na cały koszyk z kodem BlackMedere

D

30 października 2020

5 sposobów na cofnięcie wieku biologicznego

Czym jest wiek biologiczny? Mówiąc wprost: to stopień zużycia naszego organizmu. Odnosi się on do faktycznego wieku naszego ciała i często różni się od wieku chronologicznego.

Aby oszacować wiek biologiczny wykorzystuje się wiele informacji, takich jak: poziom stresu, sprawność fizyczna, odżywianie, sen czy nawet relacje międzyludzkie. Naukowcy uważają, że tylko około 30% naszej długowieczności jest kontrolowana przez genetykę. Reszta to styl życia. Jak więc widać: wiek, który mamy wpisany w pesel nijak ma się do „starości” naszego organizmu. Co w takim razie możemy robić, by utrzymać go jak najdłużej przy zdrowiu i w młodości?

  1. Unikaj toksyn

Mam tu na myśli zarówno tytoń, jak i pestycydy czy środki owadobójcze (które znajdziesz na nieorganicznej żywności), a także chemikalia ze środków czyszczących, promieniowanie (z nadmiernej ekspozycji na słońce, ale także ze sztucznego światła: telefonów, komputerów i telewizorów). To wszystko niekorzystnie wpływa na Twój organizm i powoduje, że ciało szybciej się starzeje.

  1. 2. Ulepsz swoje mitochondria

Twoje mitochondria są „elektrowniami” dla Twoich komórek. Oznacza to, że wytwarzają one energię, która napędza wszystko, co robi Twoje ciało: od oddychania, po poruszanie się i myślenie.

Zazwyczaj mitochondria zwalniają wraz z wiekiem. Wolniejsze mitochondria są oznaką starzenia się i wiążą się ze zmęczeniem, zmniejszoną masą mięśniową i funkcjonowaniem mózgu, pogarszającym się stanem układu krążenia.

Istnieje jednak wiele sposobów, aby wzmocnić mitochondria i uczynić je silniejszymi. Ulepszenie mitochondriów ma ogromny wpływ na odwrócenie wieku biologicznego; może sprawić, że poczujesz się znowu jak po dwudziestce. Dodatkową zaletą budowania lepszych mitochondriów jest to, że w ten sposób możesz zapobiegać utracie pamięci, demencji, a nawet chorobom takim jak Alzheimer.

  1. Zminimalizuj stres

Nadmierny stres obciąża układ odpornościowy, spowalnia metabolizm, a także zwiększa magazynowanie tłuszczu. Przewlekły postarza Cię na dwa sposoby. Po pierwsze zwiększa ilość wolnych rodników – związków, które uszkadzają komórki i powodują stany zapalne. Po drugie zaburza produkcję hormonu – kortyzolu. Kiedy masz stale pobudzone stresory, Twój kortyzol nieustannie zakłóca metabolizm, funkcjonowanie mózgu, masę mięśniową.

Stres jest groźnym przeciwnikiem. Wielu fachowców zwraca uwagę na różne techniki radzenia sobie z nim. Zaliczają się do nich między innymi: joga, medytacja, tai chi, głęboki sen, odpowiednia suplementacja. Jeśli nie znalazłaś jeszcze odpowiedniego wsparcia dla swojego trybu życia kliknij TUTAJ i sprawdź nasz kompleksowy produkt. 

  1. Wysypiaj się

Sen jest bardzo istotny dla funkcjonowania organizmu. Musisz dbać o swój cykl, kłaść się spać i wstawać o regularnych porach, dbać o higienę snu, unikać kofeiny po godzinie 16. Wietrz sypialnię, nie używaj w łóżku telefonu i komputera, staraj się wyciszyć godzinę przed snem i nie jedz na noc ciężkich posiłków.

  1. Pracuj nad swoją siłą

Ćwicz przynajmniej dwa razy w tygodniu. Treningi siłowe pomagają przeciwdziałać zanikowi tkanki mięśniowej, pomagają poprawić kondycję, przyspieszają metabolizm, wytwarzają endorfiny. Badania wykazują również, że ćwiczenia zwiększają obrót komórkowy i oczyszczają uszkodzone części komórkowe, co bezpośrednio wiąże się ze spowolnieniem procesu starzenia.

Jak widzisz w walce o długowieczność to Ty i Twoje nawyki macie najwięcej do powiedzenia. Odpowiednia dieta, ruch, styl życia pomogą Ci zachować ciało w zdrowiu i dobrej kondycji. Jeśli chciałabyś zdobyć więcej informacji o sposobach na zadbanie o swój organizm, zajrzyj do naszej bazy wiedzy. Na pewno znajdziesz tu wiele interesujących materiałów. Wystarczy, że klikniesz TUTAJ. 

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.

Ok, rozumiem