ns

Zapisz się do newslettera

i bądź na bieżąco z ekscytującymi produktami Medere

D

24 listopada 2020

Dlaczego warto zacząć medytować?

Medytacja stała się ostatnio modnym tematem. Medytują już gwiazdy, trenerzy, nasze przyjaciółki i sąsiadki. Czy to jednak chwilowe „widzimisię” zachodniego świata? A może jest w tym coś więcej?

To, o czym na pewno warto pamiętać na początku swojej przygody z medytacją to fakt, że nie jest ona dietą cud. Praktyka nie rozwiąże Twoich problemów z rodziną, pracą, nie zmieni diametralnie Twojego życia. W medytacji chodzi przede wszystkim o uważność. O obserwację swojego wnętrza i otoczenia, o bycie tu i teraz. Jest to prawdopodobnie najłatwiejsze do nauczenia i najbardziej dostępne narzędzie rozwoju osobistego. A jakie może przynieść nam korzyści?

Większa samoświadomość

Psychologowie zauważyli, że u pacjentów, którzy systematycznie praktykują medytację, rozwija się większa świadomość w odniesieniu do ich działań i emocji. Medytacja polega na tym, by zdać sobie sprawę ze swoich myśli. Dlaczego to takie ważne?

Ponieważ to, jak sobie z nimi radzisz determinuje wiele aspektów Twojego życia, na przykład relacje z ludźmi czy pewność siebie. Kiedy zauważasz myśli, potrafisz zacząć na nie reagować. Bez tego działasz emocjonalnie, automatycznie, Twoje myśli sterują Twoim działaniem. Przykładowo: pozwalasz wtedy przejąć kontrolę gniewowi, stresowi. Samoświadomość pozwoli Ci dojrzeć (a z czasem zmienić) zachowania, których chcesz się pozbyć. Na przykład kiedy jesteś zestresowana wyżywasz się na bliskich, krzyczysz na współpracowników itd. Pracując nad tym, możesz zapobiec wielu konfliktom czy poczuciu winy.

Spowolnienie procesu starzenia się mózgu

Okazuje się, że medytacja ma też działanie anti-aging. Jak to możliwe? Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego przeprowadzili badanie, porównując mózgi 50 medytujących od średnio 20 lat osób z mózgami tych, którzy nigdy przedtem z medytacją nie mieli styczności. Z upływem czasu badacze zauważyli utratę substancji szarej zarówno w pierwszej i drugiej grupie, z tą różnicą, że w grupie medytującej odbywało się to w mniejszym stopniu. Finalnie mózgi osób medytujących były aż o 7 lat młodsze od tych niemedytujących. Robi wrażenie, prawda?

Redukcja stresu

Medytacja redukuje stres. To nie czcze gadanie, a naukowo udowodniony fakt. Wykazano, że techniki uważności zmniejszają lęk i stres, i od dawna są przepisywane pacjentom cierpiącym na zaburzenia lękowe czy ataki paniki jako sposób na uspokojenie nerwów, przy stosunkowo dobrych wskaźnikach sukcesu.

Dlaczego tak się dzieje? Medytacja zmniejsza stężenie kortyzolu (hormonu stresu), który produkowany jest przez nadnercza. Badania, które przeprowadzono na Uniwersytecie Maharishiego wykazały, że u osób medytujących codziennie przez cztery miesiące odnotowano spadek kortyzolu o średnio 20%. Ponadto medytacja pobudza układ nerwowy, co ułatwia mu uwalnianie tłumionego stresu. Dodatkowa korzyść? Dzięki temu zwiększa się produktywność.

Poprawa zdrowia fizycznego

Jak siedzenie w bezruchu może wpłynąć na moje zdrowie? Ludzie, którzy oddają się medytacji lepiej śpią, mają też niższe tętno i ciśnienie krwi. Medytacja pomoże Ci też przy nadciśnieniu, arytmii serca. Potrafi złagodzić migreny.

Jeśli ciężko Ci zasnąć i chociaż jesteś zmęczona, to w momencie położenia się do łóżka w Twojej głowie rozpoczyna się gonitwa myśli, powinnaś spróbować pomedytować przed snem. Pomoże Ci to uspokoić zarówno ciało i umysł, wyciszy po intensywnym dniu i obowiązkach.

Filozofia naszej Fundacji zakłada, że na szczęśliwe życie składa się wiele czynników. Holistyczne podejście do zdrowia to kluczowa myśl, która zakłada, że na długowieczność składa się wiele czynników, w tym spokojny umysł. Nasze suplementy mają za zadanie wspierać Cię w drodze do długiego i sprawnego życia. Jeśli masz ochotę zapoznać się z nimi zapraszamy Cię TUTAJ

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.

Ok, rozumiem