ns

Zapisz się do newslettera

i bądź na bieżąco z ekscytującymi produktami Medere

D

6 stycznia 2021

Jak stworzyć postanowienia noworoczne, by nie wpędziły Cię w kompleksy?

Świętowanie nowego roku za nami. Na pewno wiele z Was spisało swoje noworoczne postanowienia. Rzucić palenie, przebiec maraton, nauczyć się nowego języka, więcej podróżować i tak dalej. Zazwyczaj punkty na naszej liście są tak spektakularne i zmieniające nasze dotychczasowe życie, że zamiast nam pomóc, powodują tylko frustrację.

Po papierosa sięgamy po trzech dniach, po słodycze – na pierwszej imprezie, a motywacja do nauki hiszpańskiego mija po kilku lekcjach. Jak w takim razie spisać swoje cele, by inspirowały i… były osiągalne?

Metoda małych kroczków 

Niestety Sylwester nie jest magiczną nocą, która zmienia nasze życie. Nie obudzimy się odmienieni, piękniejsi, mądrzejsi, z czystą kartą. Nawyki buduje się miesiącami. 1 stycznia jest dobrą datą do rozpoczęcia czegoś nowego tak samo jak każdy inny dzień w roku. Najważniejsze jest to, by wytyczać sobie małe cele, które możemy kontrolować z dnia na dzień. Jak to osiągnąć?

Pokażę Ci to na przykładzie. Powiedzmy, że w nowym roku chcesz przestać jeść mięso. Okej, ale zacznij od ograniczenia go, a nie całkowitego odstawienia. Znajdź łatwe przepisy, poszukaj inspiracji w książkach kucharskich lub na Pintereście, zaplanuj posiłki, znajdź zamienniki, ustal dwa dni w tygodniu, w których nie będziesz spożywać mięsa i przede wszystkim: czerp przyjemność z tego czasu w kuchni. Łatwiej utrzymać nawyk, jeśli nie robimy go pod przymusem.

Porównuj się, ale tylko ze sobą

Pierwszy tydzień, a Ty w mediach społecznościowych widzisz znajomych, którzy spełniają swoje postanowienia: chodzą po górach, morsują, grają na gitarze? Zaczyna ogarniać Cię panika, bo przecież Ty jeszcze nie zdążyłaś zapisać się na kung fu.

Jeśli takie zdjęcia Cię dołują – po prostu przestań je oglądać. Detoks od mediów społecznościowych to idealne, co możesz dla siebie zrobić w styczniu. Na początku wystarczy pięć dni bez Instagrama, Facebooka. Potem sprawdź, jak się z tym czujesz. Czy faktycznie kogoś Ci brakuje? Czy nie czujesz się spokojniejsza? Czy nie masz nagle więcej czasu dla siebie i bliskich? Pamiętaj, by zawsze porównywać się tylko i wyłącznie ze sobą. Inaczej nigdy nie będziesz zadowolona ze swoich postępów.

Wyniki, wyniki, a gdzie relaks?

Jeśli jesteś osobą, która cały czas gna do przodu, co chwilę odhacza nowe to zadania, to może warto się zatrzymać i w tym roku na listę noworocznych postanowień wpisać naukę odpoczynku? Brzmi śmiesznie? Poświęcenie sobie uwagi i zwolnienie to jedna z najtrudniejszych rzeczy we współczesnym świecie. Jednak korzyści płynące z tej umiejętności mogą być zbawienne dla Twojej psychiki i ciała.  

Planując nowe cele, nie zapomnij więc zadbać o czas na odpoczynek i wietrzenie głowy. Obok rzeczy, które chcesz osiągnąć, zapisz przyjemne czynności, którym chcesz się poświęcić w tym roku. Więcej spacerów po lesie, znalezienie dobrego masażysty, joga czy poranna medytacja. Uwierz, że do listy, na której widnieją również punkty dotyczące przyjemności i odpoczynku, chętniej będziesz zaglądać.

Zbadaj się

Nasze zdrowie jest najważniejsze – o tym przekonaliśmy się w 2020 roku. Czy pamiętasz jednak o rutynowych badaniach, które powinnaś wykonywać? Łatwo nam je zignorować, kiedy czujemy się dobrze, jednak prewencja jest niezwykle ważna. Styczeń to idealny miesiąc na zaplanowanie kompleksowych badań. Krew, wizyta u ginekologa, dentysty, okulisty: otwórz kalendarz i już dzisiaj pozaznaczaj daty, a potem nie wymiguj się od tego obowiązku.

W tym roku w końcu schudnę!

To jedno z najczęstszych postanowień noworocznych, które często kończy się frustracją i wyrzutami sumienia. Może w tym roku warto je zmodyfikować i zapisać: postaram się polubić swoje ciało. Postaram się być dla siebie mniej krytyczną. Postaram się uzupełniać posiłki o warzywa i planować dania. Będę czerpać przyjemność ze zdrowego gotowania.

Pamiętaj o punkcie pierwszym, czyli wdrożeniu metody małych kroczków. Na początku swojej drogi z dietą skup się na jednym nawyku, który chcesz wprowadzić, a kiedy wejdzie Ci on w krew, wdrażaj kolejny.

Niezależnie od daty zespół MEDERE chce wspierać Twoje postanowienia dotyczące zdrowego stylu życia. Pozwól, że w 2021 roku wesprzemy także Ciebie. Kliknij TUTAJ i dowiedz się więcej o naszych suplementach.

Szczęśliwego Nowego Roku!

 

 

 

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.

Ok, rozumiem