ns

Zapisz się do newslettera

i bądź na bieżąco z ekscytującymi produktami Medere

D

11 sierpnia 2020

Jak zadbać o figurę w czasie menopauzy?

Wiele kobiet jeszcze przed menopauzą martwi się o zmiany w swoim ciele. Być może sama pamiętasz ten okres, gdy przechodziła go Twoja mama. To naturalne, że nasze ciało się zmienia, a metabolizm zwalnia. Pamiętaj, nie oznacza to jednak, że od teraz będziesz musiała zacząć wciągać brzuch, przechodzić na restrykcyjną dietę czy zapomnieć o wcięciu w talii.

 

Poznajmy wroga

Podczas menopauzy, kiedy poziom estrogenu i progesteronu spada, Twój organizm stara się z całych sił, by przywrócić równowagę hormonalną. Jeśli miałaś kiedyś problemy chociażby z tarczycą, to wiesz, że zmiany te znacząco wpływają na wahania liczby wyświetlanej na wadze. Dlaczego tak się dzieje? Obniżenie estrogenu daje znać Twojemu ciału, że powinno ono zacząć gromadzić dodatkowe kilogramy w okolicach, z których kobiety zazwyczaj starają się zrzucić kilogramy, czyli na brzuchu, udach oraz pupie.

Kolejnym hormonem, który przyczynia się do odkładania kilogramów jest kortyzol, czyli hormon stresu. Jest on wyjątkowo aktywny w czasie menopauzy, ponieważ zmiany i często obawa przed tym, co przed nami – zwiększają stres. Zmiany hormonalne często wpływają też na jakość snu.

Wzrost poziomu greliny też nie jest naszym sprzymierzeńcem. Hormon głodu powoduje, że łatwiej sięgamy po niezdrowe przekąski i zaniedbujemy swoje dotychczasowe nawyki żywieniowe. Sięgamy po byle co, co powoduje dodatkowe centymetry w talii oraz nasze złe samopoczucie.

No dobrze, ale co z tym zrobić?  

Tyle o hormonach. Warto zdać sobie sprawę z tego, co dzieje się w naszym organizmie, by z pełną świadomością i bez obwiniania się ruszyć dalej i zadbać o siebie. Zresztą już na początku warto zaznaczyć, że nie każda z nas, wchodząc w menopauzę, drastycznie się zmieni i zacznie narzekać na swoją figurę.

Wszystko tak naprawę zależy od wcześniejszego trybu życia. Jeśli dotychczas o siebie dbałaś, byłaś aktywna, wysypiałaś się, prowadziłaś zdrową dietę, te zmiany nie powinny Cię dosięgnąć. Inne z nas z kolei zauważą, że dotychczasowy styl życia, który prowadziły nie jest już odpowiedni i znacznie wpływa na obecne samopoczucie i wygląd. Warto więc zastanowić się wcześniej, co należy wyeliminować, a co wprowadzić do swojego życia. Co zatem robić, by nie ulegać pokusom i w okresie menopauzy dbać o smukłą sylwetkę?

Cały ten stres

Relaks, relaks i jeszcze raz relaks. Uwierz, to naprawdę nie jest marnotrawienie czasu, a coś, za co Twój organizm Ci podziękuje. Jeśli jesteś przyzwyczajona do aktywności 24/h i należysz do osób, u których zawsze się coś dzieje – to moment, by się zatrzymać i chwilę odetchnąć. Spokojny spacer, ćwiczenia oddechowe, joga – te czynności mogą Ci pomóc opanować stres i oczyścić umysł.

Zastanów się też nad tym, czy możesz zrobić coś, co wyeliminuje sytuacje stresogenne z Twojego życia. Być może cały czas zastanawiasz się, jak zerwać kontakt z osobą, która tylko psuje Ci humor, a może w pracy bierzesz na siebie za dużo obowiązków i cały czas gonisz za deadline’ami? Kiedy zdasz sobie sprawę, że jest coś, co możesz odpuścić w Twoim życiu, znajdzie się miejsce na więcej przyjemności. Dobrym sposobem jest też prowadzenie dziennika, który pomoże Ci uporządkować myśli.

Świadome odżywianie

Świeże owoce, białko, zdrowe tłuszcze i bogate w minerały zielone warzywa liściaste – te produkty powinny znaleźć się w Twoim codziennym jadłospisie. Planuj swoje posiłki i godziny ich spożywania, nie podjadaj, nie jedz w pośpiechu i „w międzyczasie”, a Twoja talia Ci za to podziękuje. Pomyśl też o ograniczeniu lub wyeliminowaniu produktów zbożowych i cukrów z diety. Przestań się też obwiniać o każdą kalorię, wynajdywać nowe wady. Jedz zdrowo i dbaj o to, by mieć dużo energii i o to, by Twoje ciało było silne.

Ruszaj się

Nie mówię, że musisz stać się teraz sportowcem. Jeśli dotychczas nie lubiłaś sportu, już raczej nie zapałasz do niego wielkimi uczuciami. Staraj się jednak jak najwięcej ruszać, znaleźć coś, co sprawi Ci przyjemność. Możesz się rozciągać chociażby przez 15 minut dziennie, spacerować, zamiast auta wybierać rower, potańczyć przed lustrem lub na zajęciach – wybieraj aktywności, które lubisz, a wtedy staną się Twoim nawykiem.

Wyrób sobie nawyki

Regularne posiłki, godzina, o której chodzisz spać, poranna ciepła woda z cytryną zamiast kawy, chwila jogi, masaż na sucho – to elementy, które pozwolą Ci się zrelaksować, a z drugiej strony poświęcić chwilę uwagi swojemu ciału. Kobiety w okresie menopauzy mają też często problem ze snem, co wywołuje dodatkowy stres.

Kiedyś usłyszałam od jednej z kobiet, która prowadziła intensywny tryb życia, że wymyśliła sobie rytuał. O godzinie 19 puszczała łagodną muzykę, odpalała ulubione kadzidełko i z uwagą parzyła zieloną herbatę. Był to dla niej (i jej ciała) znak, że zakończyła już wszystkie obowiązki, od tej pory nie odbiera żadnego mejla, nie będzie wpatrywać się w telefon. To pozwalało jej uwolnić myśli od pracy, zająć się czymś przyjemnym i zrelaksować. Ułatwiało jej to późniejsze zasypianie, ponieważ w momencie, w którym kładła się do łóżka, była już wyciszona i zrelaksowana. Warto więc zastanowić się nad swoim rytuałem, który pozwoli nam wejść w wieczór.

Pamiętaj też o naturalnych produktach i składnikach, które pomogą Ci zniwelować niekorzystne objawy menopauzy. Zapraszamy do zapoznania się z naszym wyjątkowym zestawem trzech formuł Me’Me, który opracowaliśmy z myślą o tym by w naturalny sposób skutecznie pomagać w kobietam w okresie menopuzy.

Kliknij TUTAJ, by zapoznać się z naszym produktem. 

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.

Ok, rozumiem