ns

Zapisz się do newslettera

i bądź na bieżąco z ekscytującymi produktami Medere

D

10 maja 2020

Maseczka i żel antybakteryjny, czyli jak pielęgnować twarz i dłonie w czasach pandemii

Nasza skóra wydziela sebum, w kosmetykach znajduje się tłuszcz, a na dworze nieciężko o zanieczyszczone powietrze. Poza tym maseczka, w której musimy teraz wychodzić wytwarza ciepło i gromadzi wilgoć – środowisko idealne do rozwoju podrażnień, zapchanych porów lub zmian trądzikowych. No i dłonie. One też nie mają lekko. Ciągłe odkażanie, mycie, szorowanie. Jak o nie zadbać w tym trudnym okresie? Jeśli chcesz się dowiedzieć, zapraszam do tekstu.

Twarz

Zadbać o pielęgnację twarzy musisz od podstaw. Pamiętaj o dokładnym oczyszczeniu skóry: najlepiej przed wyjściem i od razu po powrocie do domu, czyli tuż przed założeniem i tuż po ściągnięciu maseczki. Używaj delikatnie oczyszczających kosmetyków, które nie podrażnią skóry twarzy (np. lekkich pianek lub jeśli zaliczasz się do posiadaczy wrażliwej skóry, wypróbuj ajurwedyjskiego przepisu: połącz jogurt naturalny z miodem albo miód z mąką z ciecierzycy i delikatnie wmasuj w twarz, po czym zmyj letnią wodą. Następnie nawilż skórę. I tu także kieruj się zasadą, by używać delikatnych produktów. Szukaj składników, które koją (np. aloes).

Jeśli nie udało Ci się zapobiec „małej katastrofie” i na Twojej twarzy pojawiły się krostki, wypryski, to także zwróć uwagę na zioła czy produkty, które wyciszą stan zapalny. Zrób okład z rumianku, a raz w tygodniu nałóż na twarz antybakteryjną maseczkę, którą znają wszystkie panie interesujące się ajurwedyjskimi metodami na piękną skórę. Zmieszaj jogurt z kurkumą i żółtą papkę nałóż na piętnaście minut, po czym zmyj letnią wodą.

Polecam też rezygnację z makijażu. I tak nikt go nie zauważy pod maseczką, a może on doprowadzić do dodatkowego zanieczyszczenia i zapchania porów.

Zwróć też uwagę na maseczkę, którą wybierasz. Jeśli na dwór wychodzisz w tej wielokrotnego użytku, pamiętaj, by często ją prać w delikatnych, hipoalergicznych płynach, odkażać po powrocie do domu i jeśli masz taką możliwość – wybieraj tę wykonaną z materiałów „oddychających”, np. bawełny czy lnu. Sztuczne, nieprzepuszczające powietrza tkaniny mogą pogorszyć stan Twojej skóry, uczulając Cię.

Nie zapomnij też o nawilżeniu ust: możesz użyć ulubionej pomadki ochronnej lub miodu.

Dłonie

W dobie pandemii także nasze dłonie narażone są na nadmierne wysuszenie spowodowane częstym odkażaniem produktami na bazie alkoholu. Pomaga on usuwać mikroorganizmy, ale z drugiej strony niszczy ochronny płaszcz wodno-lipidowy. Ponadto nadmierne wysuszenie może doprowadzić do świądu, pękania lub łuszczenia się skóry. Warto wiedzieć, że skóra po wewnętrznej stronie dłoni nie ma gruczołów łojowych, co dodatkowo sprzyja wysuszaniu. Z kolei strona zewnętrzna charakteryzuje się tym, że jest bardzo delikatna i ciągle narażona na promieniowanie słoneczne. Jak zatem zadbać o swoje dłonie?

Przede wszystkim podczas wyboru żelu antybakteryjnego, zwróć uwagę na etykietę. Atutem będzie, jeśli żel został wzbogacony o składniki, które działają łagodząco (d-panthenol czy wyżej wspomniany aloes).

Po powrocie do domu umyj ręce, ale najlepiej mydłem przeznaczonym do skóry wrażliwej, do tego bezzapachowym (substancje zapachowe mogą dodatkowo podrażniać). Jeśli w składzie znajdzie się gliceryna to dodatkowy plus, ponieważ ta sprawi, że skóra stanie się bardziej miękka.

Nie zapomnij też o kremie. Użyj go po umyciu rąk, a kiedy kładziesz się spać, nie zapomnij o nałożeniu porządnej warstwy, która będzie się wchłaniać, nawilżać i odżywiać skórę, kiedy Ty oddasz się odpoczynkowi. Wybieraj produkty tłuste, na przykład te z masłem shea, woskiem pszczelim czy olejem z orzechów brazylijskich.

Przyjrzyj się swojej diecie

Pizza, hamburgery, czipsy i słodkości – te produkty nie sprzyjają walce o piękną skórę. Poza tym siedzący tryb życia, praca zdalna i ciągłe patrzenie w ekran komputera lub telewizora: wielu dermatologów już przewiduje kolejki do swoich gabinetów po zakończeniu pandemii. Aby uporać się ze zmianami skórnymi, warto zadbać więc o swoją dietę i suplementację. Planuj posiłki, jedz dużo warzyw i owoców (wiosna, na którą tak czekaliśmy, obfituje w sezonowe warzywa i owoce). Pij dużo wody, zwłaszcza ciepłej, bo ta najszybciej nawadnia nasz organizm, a zamiast niezdrowych przekąsek wybieraj orzechy, łuski słonecznika i dyni. Zobaczysz, że Twoja skóra Ci za to podziękuje.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.

Ok, rozumiem